<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<comments>
  <comment>
    <IP type="integer">83.43.110.103</IP>
    <blog-id type="integer">18016</blog-id>
    <created-at type="datetime">2009-11-03T13:35:41Z</created-at>
    <email></email>
    <id type="integer">1651712</id>
    <message>Efectivament,  a vegades em dona l'impresi&#243; que el que es fa es primar el "no Saber", davant del coneixement de la llengua del pa&#237;s en que un es troba.  Es una vergonya que persones que fa deu anys o mes que viuen al pa&#239;sos catalans encara s'emprenyin si en una conversa no es parli en castell&#224;.  </message>
    <name>An&#243;nimo</name>
    <post-id type="integer">400028</post-id>
    <site-id type="integer">1</site-id>
    <source-type type="integer">0</source-type>
    <status type="integer">1</status>
    <title></title>
    <uri></uri>
    <user-id type="integer">4162</user-id>
  </comment>
  <comment>
    <IP type="integer">83.43.110.103</IP>
    <blog-id type="integer">18016</blog-id>
    <created-at type="datetime">2009-11-03T13:39:42Z</created-at>
    <email></email>
    <id type="integer">1651716</id>
    <message>Un altre cosa, no consideres que es estupit que a vegades els r&#232;tols p&#250;blics es posin en castell&#224; i catal&#224; quan las dues paraules son pr&#224;cticament iguals.  Alg&#250; que veu " Aeroport" en catal&#224;, necessita que li posin davall "Aeropuerto"?
Com no ho necessiti algun "espanyol profund"</message>
    <name>An&#243;nimo</name>
    <post-id type="integer">400028</post-id>
    <site-id type="integer">1</site-id>
    <source-type type="integer">0</source-type>
    <status type="integer">1</status>
    <title></title>
    <uri></uri>
    <user-id type="integer">4162</user-id>
  </comment>
  <comment>
    <IP type="integer">81.34.171.47</IP>
    <blog-id type="integer">18016</blog-id>
    <created-at type="datetime">2009-11-03T22:59:16Z</created-at>
    <email></email>
    <id type="integer">1652571</id>
    <message>Tens molta ra&#243;, Xarbet. Seria m&#233;s pr&#224;ctic, m&#233;s &#250;til i m&#233;s barat per tots emprar la llengua del pa&#237;s. Per&#242; a les Administracions se'ls acabarien els arguments, no tenen massa inter&#233;s en normalitzar la llengua; m&#233;s aviat, pretenen nom&#233;s quedar b&#233; davant la seua particular clientela, &#191;no creus?
</message>
    <name>An&#243;nimo</name>
    <post-id type="integer">400028</post-id>
    <site-id type="integer">1</site-id>
    <source-type type="integer">0</source-type>
    <status type="integer">1</status>
    <title></title>
    <uri></uri>
    <user-id type="integer">14467</user-id>
  </comment>
  <comment>
    <IP type="integer">84.126.247.84</IP>
    <blog-id type="integer">18016</blog-id>
    <created-at type="datetime">2009-11-04T17:26:26Z</created-at>
    <email></email>
    <id type="integer">1653832</id>
    <message>Molt simp&#224;tic el cartell, vianants a la dreta, "peatones" a l'esquerra ... Interessant&#237;ssim el tema. Ja saps, treball en l'Administraci&#243; i encara que donen punts per tenir aquest o aquell nivell de coneixement de la llengua, ning&#250;  ofereix ajuda i, per descomptat, el programa d'ordinador est&#224; en castell&#225;. Si alg&#250; demana una traducci&#243;, retarda el procediment un bon munt de temps, cal enviar a traduir a un servei especial (aixo si, no s'intenta cobrar, com a Catalunya als que demanen la traducci&#243; al castell&#225;). Pel que fa aquesta asturiana, que soc,la veritat, em costa molt posar-me, sobretot a escriure, aix&#242; de fer-ho amb faltes d'ortografia em posa molt nerviosa, per&#242; ho intento. Llegir &#233;s el que m&#233;s m'ajuda, mirar la TV valenciana ... no, crec que serveix per a desaprendre. Una abra&#231;ada.
</message>
    <name>An&#243;nimo</name>
    <post-id type="integer">400028</post-id>
    <site-id type="integer">1</site-id>
    <source-type type="integer">0</source-type>
    <status type="integer">1</status>
    <title></title>
    <uri></uri>
    <user-id type="integer">42027</user-id>
  </comment>
  <comment>
    <IP type="integer">88.9.126.220</IP>
    <blog-id type="integer">18016</blog-id>
    <created-at type="datetime">2009-11-04T17:27:35Z</created-at>
    <email></email>
    <id type="integer">1653834</id>
    <message>Estic d'acord amb f-menorca, aix&#242; de traduir les paraules que s&#243;n pr&#224;cticament iguals em sembla un insult a la intel&#183;lig&#232;ncia. Igual que el "biling&#252;isme" de Renfe, que primer ho diu en castell&#224; i despr&#233;s en valenci&#224;/catal&#224; (quan es passa la frontera el canvi el fan ben evident) per complir. De qu&#232; aprofita aix&#242;? Que nosaltres ja sabem castell&#224;, eh? S&#243;n ells que no saben catal&#224;. Primer en catal&#224; i despr&#233;s en castell&#224;, si molt conv&#233;, pel que no saben.

Bona feina Paco. Jo tamb&#233; estic al mateix punt del temari, uf. Anem fent.

Salutacions a tots!</message>
    <name>Oreto</name>
    <post-id type="integer">400028</post-id>
    <site-id type="integer">1</site-id>
    <source-type type="integer">0</source-type>
    <status type="integer">1</status>
    <title></title>
    <uri>http://2nbatpacomolla.blogspot.com</uri>
    <user-id type="integer">0</user-id>
  </comment>
  <comment>
    <IP type="integer">81.34.182.84</IP>
    <blog-id type="integer">18016</blog-id>
    <created-at type="datetime">2009-11-04T23:58:20Z</created-at>
    <email></email>
    <id type="integer">1654668</id>
    <message>Gl&#242;ria, tens molta ra&#243;; la tele d'ac&#237; ens costa molts diners, als valencians, i ha constru&#239;t ben poc. I no &#233;s per falta de bons professionals, que els hi ha, per&#242; no els deixen treballar de forma coherent. Nom&#233;s volen "una Val&#232;ncia de pandereta" i aix&#237; ens va: "por el imperio hacia..." 
Et felicite pel valenci&#224; que et gastes. Una vegada m&#233;s ens demostres que, encara que costa, si un s'ho proposa ho pot fer molt b&#233;.
Una salutaci&#243; cordial.</message>
    <name>An&#243;nimo</name>
    <post-id type="integer">400028</post-id>
    <site-id type="integer">1</site-id>
    <source-type type="integer">0</source-type>
    <status type="integer">1</status>
    <title></title>
    <uri></uri>
    <user-id type="integer">14467</user-id>
  </comment>
  <comment>
    <IP type="integer">81.34.182.84</IP>
    <blog-id type="integer">18016</blog-id>
    <created-at type="datetime">2009-11-05T00:48:33Z</created-at>
    <email></email>
    <id type="integer">1654723</id>
    <message>Certament, Oreto, s&#243;n campanyes per a un biling&#252;isme mal ent&#233;s. Com la traducci&#243; de tots els documents adre&#231;ats al professorat, a l'alumnat o als pares i mares que alguns sindicats, agrupacions, administraci&#243; i centres docents fan perqu&#232; cadasc&#250; trie. Quina normalitzaci&#243; s'esdev&#233; aleshores? Se suposa que la llengua a protegir &#233;s la minoritzada; aleshores, quin sentit t&#233; seguir refor&#231;ant la llengua prestigiada? Tamb&#233; se suposa que els funcionaris d'aquesta Comunitat han de con&#233;ixer les dues lleng&#252;es oficials i l'alumnat de Secund&#224;ria hauria de dominar ja, en igualtat de condicions, el valenci&#224; i el castell&#224;... Aleshores, qu&#232; tenen por que alg&#250; no entenga la llengua que apr&#233;n a l'escola i/o ha apr&#233;s a casa, dels propis pares? 

Crec que &#233;s interessant veure qu&#232; passa en altres pa&#239;sos biling&#252;es. Haurem de fer algun apunt per il&#183;lustrar el cas de Su&#239;ssa o el de Canad&#224;, sense anar m&#233;s lluny.

Amb el programa de segon de batxillerat, pense tot el temps que vaig un poc endarrerit i, al mateix temps, tem c&#243;rrer massa. Fem el que podem.</message>
    <name>An&#243;nimo</name>
    <post-id type="integer">400028</post-id>
    <site-id type="integer">1</site-id>
    <source-type type="integer">0</source-type>
    <status type="integer">1</status>
    <title></title>
    <uri></uri>
    <user-id type="integer">14467</user-id>
  </comment>
  <comment>
    <IP type="integer">213.162.197.194</IP>
    <blog-id type="integer">18016</blog-id>
    <created-at type="datetime">2009-11-05T09:13:07Z</created-at>
    <email></email>
    <id type="integer">1654992</id>
    <message>Sobre el programa de segon, Paco, el mateixet em passa a mi. Poc a poc.

Sobre el biling&#252;isme hi ha molt de relat de ficci&#243; per part de les administracions, com b&#233; dius en deixar al descobert les incoher&#232;ncies de les seues "pol&#237;tiques" ling&#252;&#237;stiques (de vegades ling&#252;icides), i molt poc de sentic com&#250;, respecte i estimaci&#243; per la cultura, en el sentit m&#233;s ampli.

Salutacions!</message>
    <name>Oreto</name>
    <post-id type="integer">400028</post-id>
    <site-id type="integer">1</site-id>
    <source-type type="integer">0</source-type>
    <status type="integer">1</status>
    <title></title>
    <uri>http://2nbatpacomolla.blogspot.com/</uri>
    <user-id type="integer">0</user-id>
  </comment>
  <comment>
    <IP type="integer">83.36.189.116</IP>
    <blog-id type="integer">18016</blog-id>
    <created-at type="datetime">2009-11-05T12:01:37Z</created-at>
    <email></email>
    <id type="integer">1655299</id>
    <message>Pense que el biling&#252;isme es una cosa al Pa&#237;s Valenci&#224; al menys, no se'l creu ning&#250; al Govern. El valenci&#224; es un cosa folklorica que ah&#237; est&#224; i nom&#233;s serveix per a rotular, i possar noms als pavellons de la "Ciudad de las Artes y las Ciencias". Tamb&#233; crec que a la gran major&#237;a de la gent l'importa poc la nostra llengua, incl&#243;s els que la tenen com a llengua materna.
Hui a El Pa&#237;s ve un art&#237;cle sobre els &#225;rabs inmigrats a sudamerica que renunciaven a la seva identitat per a passar desaperguts, http://www.elpais.com/articulo/internacional/Salam/alekum/Latinoamerica/elpepuint/20091105elpepuint_2/Tes. Aix&#243; es que ha passat al Pa&#237;s Valenci&#224;, els valencias em renunciat a la nostra identitat per tal de cofondre'ns amb els castellans.
A&#231;&#243; donar&#237;a per a un post, i nom&#233; volia ver un xicotet comentari.
Una abra&#231;ada.</message>
    <name>An&#243;nimo</name>
    <post-id type="integer">400028</post-id>
    <site-id type="integer">1</site-id>
    <source-type type="integer">0</source-type>
    <status type="integer">1</status>
    <title></title>
    <uri></uri>
    <user-id type="integer">45876</user-id>
  </comment>
  <comment>
    <IP type="integer">87.216.191.169</IP>
    <blog-id type="integer">18016</blog-id>
    <created-at type="datetime">2009-11-05T12:46:25Z</created-at>
    <email></email>
    <id type="integer">1655400</id>
    <message>Oreto, ahir sense anar m&#233;s lluny vaig estar en un acte p&#250;blic i ting&#252;&#237; la sensaci&#243; de "ling&#252;icidi", com b&#233; dius. El p&#250;blic pr&#224;cticament catalanoparlant, la major part; la mesa formada per tres persones: 2 parlaren en castell&#224; i un va fer la meitat del seu parlament en valenci&#224; i la resta en castell&#224;. El material que es va passar tot en castell&#224;. L'entitat portava un nom ben preci&#243;s i ben nostre que no nomene per no fer-li propaganda, ni que siga negativa.</message>
    <name>An&#243;nimo</name>
    <post-id type="integer">400028</post-id>
    <site-id type="integer">1</site-id>
    <source-type type="integer">0</source-type>
    <status type="integer">1</status>
    <title></title>
    <uri></uri>
    <user-id type="integer">14467</user-id>
  </comment>
  <comment>
    <IP type="integer">87.216.191.169</IP>
    <blog-id type="integer">18016</blog-id>
    <created-at type="datetime">2009-11-05T12:52:53Z</created-at>
    <email></email>
    <id type="integer">1655409</id>
    <message>Sarkan, poca gent creiem en la possibilitat del biling&#252;isme; altra tema &#233;s si hem assolit la normalitzaci&#243; -com pensen entitats i pol&#237;tics- o no - com pensem els qui creiem que nom&#233;s hem encetat el cam&#237;. 
En l'&#250;s social de la llengua hi ha molt per fer. Tinc un exemple que confirma un poc el que dius. En la campanya de signatures en favor de la "Televisi&#243; sense fronteres" hi ha persones que et sorprenen perqu&#232; diuen "ah, jo ja la veig!" i no signen. Preferisc al qui diu "jo no n'estic d'acord" i no signen. Cap de les dues opcions em sembla lloable ni tampoc l&#242;gica, per&#242; almenys, els segons s&#243;n coherents amb els seus plantejaments i, possiblement, ideologia centralista.</message>
    <name>An&#243;nimo</name>
    <post-id type="integer">400028</post-id>
    <site-id type="integer">1</site-id>
    <source-type type="integer">0</source-type>
    <status type="integer">1</status>
    <title></title>
    <uri></uri>
    <user-id type="integer">14467</user-id>
  </comment>
  <comment>
    <IP type="integer">81.37.184.243</IP>
    <blog-id type="integer">18016</blog-id>
    <created-at type="datetime">2009-11-05T23:23:39Z</created-at>
    <email></email>
    <id type="integer">1656605</id>
    <message>Mentre les institucions catalanes porten endavant la campanya "Encomana el catal&#224;"
http://www20.gencat.cat/portal/site/Llengcat/menuitem.b318de7236aed0e7a129d410b0c0e1a0/?vgnextoid=57f7991cf146f110VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD&amp;vgnextchannel=57f7991cf146f110VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD&amp;vgnextfmt=default
ac&#237;, a Val&#232;ncia, &#233;s la Federaci&#243; escola catalana qui promou, fonamentalment, el voluntariat. 2 administracions amb actituds ling&#252;&#237;stiques ben diferents que poden incidir en l'&#250;s social de la llengua de manera distinta.</message>
    <name>An&#243;nimo</name>
    <post-id type="integer">400028</post-id>
    <site-id type="integer">1</site-id>
    <source-type type="integer">0</source-type>
    <status type="integer">1</status>
    <title></title>
    <uri></uri>
    <user-id type="integer">14467</user-id>
  </comment>
</comments>
